Connect with us
regularne kursy tramwaju maja rozpoczac sie od poniedzialku 4 wrzesnia fot. zim - KST na Górkę Narodową pojechał wraz z początkiem roku szkolnego

Miasto Kraków Wiadomości Wydarzenia

KST na Górkę Narodową pojechał wraz z początkiem roku szkolnego

Pod koniec lipca, po trzech latach od rozpoczęcia prac nad inwestycją Krakowskiego Szybkiego Tramwaju łączącego pętlę Krowodrza Górka z Górką Narodową, z-ca Prezydenta Andrzej Kulig ogłosił, kiedy tramwaje zaczną wozić pasażerów na nowej linii. Próbny przejazd tramwaju odbył się 28 sierpnia, natomiast regularne kursy rozpoczęły się w poniedziałek 4 września.

Przewóz pasażerów w tym momencie nie odbywa się jeszcze na całej trasie, przystankiem końcowym jest ten przy ul. Banacha. Na samej końcówce trasy roboty wykończeniowe przy budowie pętli, terminala autobusowego i parkingu P+R będą trwały nadal. Zakończenie całej inwestycji i oddanie do użytku wszystkich jej elementów planowane jest na przełom listopada i grudnia.

Co jeszcze zostało do zrobienia?

– W tym momencie prace przy pętli i parkingu P+R na Górce Narodowej przebiegają sprawnie. Wykonawca układa podkłady, na które następnie będzie montował szyny, słupy trakcyjne oraz samą trakcję – mówi Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich. – Wraz z uruchomieniem regularnych kursów, w układzie docelowym z sygnalizacją świetlną, otwarte zostały kolejne skrzyżowania, przez które przejeżdżają obecnie tramwaje. Do wykonania pozostaną również zbiorniki retencyjne pomiędzy ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej a Macieja Słomczyńskiego, co jest zakresem dodatkowym, mającym poprawić odwodnienie Górki Narodowej na wypadek deszczów nawalnych – wylicza rzecznik ZIM-u Jan Machowski.

Przez całą jesień będą również trwały nasadzenia: blisko 3,5 tys. drzew oraz ponad 40 tys. krzewów, zarówno bezpośrednio w rejonie samej inwestycji, jak i przy ul. Węgrzeckiej, gdzie ma powstać Park Krakowian.

Duże oczekiwania

Tramwaj łączący najdalej wysuniętą na północ Krakowa Górkę Narodową był przez mieszkańców tej części miasta wyczekiwany od wielu lat. Do osiedla, które zamieszkuje obecnie kilkanaście tysięcy mieszkańców, można było do tej pory dojechać jedynie autobusem, samochodem lub rowerem. Dlatego też – pomimo pojawiających się sporadycznie negatywnych komentarzy na grupach facebookowych – dominuje nastrój zadowolenia z faktu, że Miasto wywiązało się ze złożonej obietnicy poprawy komunikacji infrastrukturalnej na północy Krakowa.

Według szacunków Zarządu Inwestycji Miejskich nowa infrastruktura jest dostępna dla ok. 30 tysięcy osób, które dzięki linii tramwajowej mogą dojeżdżać do śródmieścia w około 20 minut. Co więcej, wydarzyło się to w zadeklarowanym terminie.

Continue Reading
You may also like...

Krakowski Kalendarz Wydarzeń

maj 2024
Nie odnaleziono wydarzeń!
Więcej
To Top