W Małopolsce rodzice przesłali do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych 120 tys. wniosków o dofinansowanie do wyprawki szkolnej z programu „Dobry Start”. W kraju liczba ta to blisko 1,7 mln.
Od lipca rodzice mogą składać wnioski o świadczenia 300+ z programu „Dobry Start”, czyli o dofinansowanie do wyprawki szkolnej dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat. Nie można go dostać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz szkół policealnych też są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów i wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Jeśli rodzic złoży wniosek do końca sierpnia, to zagwarantuje sobie wypłatę świadczenia do 30 września.
Wniosek tylko elektroniczny można przesłać przez aplikację mZUS, PUE/eZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta.
Zawiadomienia będą przekazywane elektronicznie. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE/eZUS – również wtedy, gdy wniosek był złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE/eZUS znajdzie się także cała korespondencja (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca).
Świadczenie wypłacane jest wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.
Źródło: Materiały prasowe
ZUS