Connect with us
triowa - Sonata triowa XXI wieku

Kultura

Sonata triowa XXI wieku

triowa 150x150 - Sonata triowa XXI wieku

Wielobarwne, zaskakujące zestawienia instrumentów. Gra z tradycją. Znakomici wykonawcy. Intrygujące interpretacje. Zapraszamy na spotkanie ze współczesną, kameralną literaturą, pisaną na dwa instrumenty dęte i fortepian (choć nie tylko!).
Zapraszają: Katedra Fortepianu, Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu, Katedra Instrumentów Dętych Blaszanych oraz Katedra Kompozycji.

PROGRAM:

Maciej Jabłoński (1974) Mosaics (2021) – prawykonanie

Karol Gajda – puzon tenorowy
Zdzisław Stolarczyk – puzon basowy
Jakub Urbańczyk – tuba
Tomasz Stolarczyk – dyrygent

Jarosław Płonka (1984) dissolvable sonata “her ghost” (2021) – prawykonanie

Wojciech Kaszuba, Krystian Jarosz – trąbki
Katarzyna Vernet – fortepian

Mateusz Bień (1968) Sonata „Romantyczna” (2021) – prawykonanie

Wiesław Suruło – flet
Monika Sęk – rożek angielski
Gajusz Kęska – fortepian

Michał Gronowicz (1986) Passacaille en … mineur (“en trio”) (2021) – prawykonanie

Piotr Lato – klarnet
Paweł Cal – róg
Jakub Urbańczyk – tuba
Piotr Kowal, Mateusz Kurcab – fortepian

Wstęp wolny.

O PROJEKCIE:

Projekt ma służyć prezentacji sonaty triowej w jej XXI-wiecznej odsłonie. Różne składy instrumentalne dają możliwość uzyskania różnorodności brzmieniowej, co wydaje się szczególnie interesujące dla słuchacza. Muzycy-pedagodzy (reprezentujący poszczególne Katedry AMKP) otwierają się na nowe, twórcze pomysły kompozytorskie oraz poszukują adekwatnych środków wykonawczych dla realizacji idei kompozytora. Sprzyja temu bliska współpraca po-między kompozytorami a artystami w procesie przygotowania dzieł do ich publicznej prezentacji.
prof. dr hab. Mariola Cieniawa (Kierownik Katedry Fortepianu)

Poszukiwanie nowego języka muzycznego, połączenie tradycji z nowoczesnością, nawiązanie do tradycji na bazie współczesnego języka – taki projekt zawsze daje impuls do odkrywania nowych technik wykonawczych, jest bardzo inspirujący twórczo zarówno dla kompozytorów, jak i wykonawców. Taka wspólna idea łączy różne wydziały, łączy wykonawców z kompozytorami, daje przestrzeń do wymiany doświadczeń i wiedzy.
dr hab. Piotr Lato, prof. AMKP (Kierownik Katedry Instrumentów Dętych i Akordeonu)

Główny cel projektu „Sonata triowa XXI wieku”, to nawiązanie współpracy artystycznej między katedrami Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. W projekcie uczestniczą cztery katedry: Kompozycji, Fortepianu, Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu oraz Instrumentów Dętych Blaszanych. Współpraca ta polega na głębszym udziale instrumentalistów w procesie twórczym, co pozwoli wykonawcom w większym stopniu odczytać intencje kompozytorów. Na wspólnym koncercie zostaną zaprezentowane nowe kompozycje, które przełamują bariery techniczne instrumentów, pozwalając doskonalić warsztat instrumentalny i twórczy.
Uczestniczenie w prawykonaniach, gdzie pomysły kompozytorskie zderzają się z praktyką wykonawczą i możliwościami technicznymi instrumentów, będzie niezwykle istotne w celu odkrywania nowych wartości artystycznych.
prof. dr hab. Zdzisław Stolarczyk (Kierownik Katedry Instrumentów Dętych Blaszanych)

Bardzo spodobał mi się pomysł dotarcia do twórców, wykonawców i słuchaczy poprzez klasyczne pojęcie sonaty, które dziś każdy rozumie nieco inaczej. Zaproszenie do udziału instrumentalistów z różnych katedr zaowocowało dość niezwykłymi składami, dając nam kompozytorom wspaniałą możliwość wyboru. Pozostaje mi mieć nadzieję, że udało się przekonać wykonawców do XXI wiecznej literatury, a ci swoją wirtuozerią dostarczą publiczności niezapomnianych wrażeń.
dr hab. Mateusz Bień (Kierownik Katedry Kompozycji)

Avatar photo

Krakowskie Fakty, Wiadomości, Wydarzenia, Ogłoszenia Drobne. Wolne Media Niezależny serwis internetowy poświęcony miastu Kraków. okrakow.pl to serwis tworzony wspólnie z Krakowską społecznością!

Krakowski Kalendarz Wydarzeń

Nie odnaleziono wydarzeń!
Więcej
To Top