Connect with us
male labo dziedzictwa plakat scaled - MAŁE LABORATORIUM DZIEDZICTWA. Jak buduje się miasto-ogród?

MAŁE LABORATORIUM DZIEDZICTWA. Jak buduje się miasto-ogród?

Kreatywne warsztaty planowania urbanistycznego dla dzieci w wieku 8-12 lat w ramach cyklu Małe Laboratorium Dziedzictwa. Limit miejsc: 7 os. Obowiązują zapisy.

Podczas spotkania – wychodząc od planu dzielnicy Nowa Huta – weźmiemy na warsztat (dosłownie) koncepcję „miasta-ogrodu” oraz ideę „jednostki sąsiedzkiej”, by na ich przykładzie poznać trudno brzmiące pojęcie „planowania przestrzennego”.

W celu zrozumieniu etapów i złożoności procesu zagospodarowywania przestrzeni miejskiej, zaczniemy od skali mikro by przejść do skali makro. Na początku poznamy zawody m.in. geodety, architekta, urbanisty i na przykładzie budowy domu (od pustej działki po budynek z ogrodem) prześledzimy ich rolę i zadania. Następnie, w oparciu o nasze własne doświadczenia wynikające z miejsca zamieszkania (osiedle-dzielnica-miasto) przejdziemy do rozważań nad przestrzenią miejską. W części warsztatowej spotkania, każde dziecko stworzy osobny projekt zagospodarowania przestrzennego, który z wyobraźni przeniesie na własnoręcznie wykonaną makietę dzielnicy marzeń.

Warsztaty:
– objaśniają proces planowana przestrzennego
– rozwijają kreatywność i wyobraźnię przestrzenną
– tłumaczą rolę mieszkańców i ich potrzeb w kształtowaniu tkanki miejskiej

Wstęp: 15 zł (honorujemy Krakowską Kartę Rodzinną 3+ i Krakowską Kartę Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem – 50% zniżki dla posiadacza karty po jej okazaniu).

Zapisy przez formularz na www.nhlab.okn.edu.pl (limit miejsc: 7 os.)

Wydarzenie odbywać się będzie w rygorze sanitarnym zgodnie z wytycznymi GIS, MKiDN oraz wewnętrznymi regulacjami Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida. Regulaminy wraz z procedurami bezpieczeństwa na czas epidemii COVID-19 znajdują się na stronie http://okn.edu.pl/strona-glowna/regulaminy/. Udział w spotkaniu oznacza ich akceptację.

Małe Laboratorium Dziedzictwa – comiesięczne zajęcia dla niewielkiej grupy dzieci o dziedzictwie kulturowym i przyrodniczym, szczególnie Nowej Huty. Każde spotkanie posiada osobny temat. Podczas zajęć prowadzący i uczestnicy wspólnie podróżują po czasie i przestrzeni terenów Nowej Huty, odkrywając nowe tematy i obszary takie jak dziedzictwo niematerialne, architektura, rzeźby plenerowe czy Łąki Nowohuckie. Istotą spotkań jest nie tylko opowiadanie o dziedzictwie, ale przede wszystkim interpretowanie go wspólnie z uczestnikami i pobudzenie ich do własnych przemyśleń. Zgodnie z teorią interpretacji dziedzictwa Freemana Tildena prowadzący starają się wyjaśniać znaczenia i zależności dziedzictwa, dostosowując przekaz do możliwości i kompetencji odbiorców. Poprzez różne interaktywne formy warsztatowe tworzone są warunki do bezpośredniego doświadczania dziedzictwa i eksperymentowania z nim. Proponowana formuła prowadzi do lepszego zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości kulturowej i przyrodniczej w jej złożonym całokształcie, a w efekcie do większej troski o nią.

To Top