Kraków włącza magię świąt i celebruje lokalne obyczaje!
Mercure Kraków Stare Miasto został Partnerem Głównym 82. Konkursu i Wystawy Szopek Krakowskich. To wyjątkowa okazja, aby poczuć ducha świąt i zanurzyć się w bogatej tradycji miasta, którą celebruje krakowski hotel.
Zgodnie z filozofią marki Mercure, naszą aspiracją jest przybliżanie gościom lokalnej tradycji i kultury. Chcemy, aby Mercure Kraków Stare Miasto uczestniczył w budowaniu świadomości naszych gości na temat miasta, które odwiedzają. Z jednej strony, do bogatej historii Krakowa nawiązujemy w wystroju wnętrz, z drugiej zaś pragniemy przekazywać kompletne i autentyczne doświadczenie regionu, wraz z kultywowanymi od lat obyczajami. Tradycyjna szopka krakowska jest elementem lokalnej tożsamości, a jednocześnie zjawiskiem wyjątkowym w skali światowej, dającym możliwość współuczestniczenia w wyjątkowym dziedzictwie kulturowym Krakowa. Szopka, która prezentowana jest w naszym hotelu dzięki współpracy z Muzeum Krakowa zdobyła w 2015 roku pierwsze miejsce w konkursie na najpiękniejszą krakowską szopkę.
Tomasz Schweda, Dyrektor Generalny Multi Site dla hoteli Mercure Kraków Stare Miasto i TRIBE Krakow Old Town
Szopka krakowska, jako poemat koloru i światła, jest zjawiskiem wyjątkowym. Bajkowe połączenie architektonicznych detali, których pierwowzorem są krakowskie zabytki, budzi powszechny podziw i zachwyt. Konkurs na najpiękniejszą szopkę sprawił, że budowla ta jest coraz bogatsza, bardziej wysmakowana, precyzyjna, zaś niezmiennie – piękna. Kim są twórcy tych dzieł? Wykształconymi profesjonalistami? Nie. Są amatorami. Szopki budują, by wyrazić swój zachwyt nad zabytkami Krakowa i swoją miłość do tego miasta. Jestem ogromnie szczęśliwy, że tak piękna i ikoniczna tradycja naszego miasta jest już od kilku lat kultywowana i pielęgnowana przez naszego partnera – Hotel Mercure Kraków Stare Miasto, który w tym roku otrzymał tytuł Partnera Głównego wydarzenia.
Dr Michał Niezabitowski, Dyrektor Muzeum Krakowa
ACCOR
Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 600 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach wellness i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 45 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor jest zaangażowany w podejmowanie pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności lokalnej oraz różnorodności i integracji. Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.