Connect with us
duo chaminade plakat red. jpg - Koncert kameralny DUO CHAMINADE (Włochy) - flet & fortepian

Koncert kameralny DUO CHAMINADE (Włochy) – flet & fortepian

Włoski Instytut Kultury w Krakowie we współpracy z Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego oraz Oddziałem Muzeum Narodowego – Pałac Biskupa Erazma Ciołka zapraszają na koncert kameralny   KOBIETY NA PIĘCIOLINII w wykonaniu: DUO CHAMINADE Caterina D’Amore – fletAntonella De Vinco – fortepian Piątek, 10 marca 2023 r.,  godz. 18.00Pałac Biskupa Erazma Ciołka, ul. Kanonicza 17 W programie: A. Beach, G. Cecchi, A. Ramirez, C. Chaminade, M. Szymanowska, N. Rota, S. Pappalardo oraz wybór melodii operowych w hołdzie bohaterkom opery .                 

 

WSTĘP WOLNY!

 

Caterina D’Amore – flet,  ukończyła z wyróżnieniem studia gry na flecie                      w Konserwatorium im. Domenico Cimarosy w „Avellino. Następnie uczęszczała        na  trzyletni kurs dla zaawansowanych w prestiżowej Włoskiej Akademii Fletowej      w Rzymie, którą ukończyła z wyróżnieniem pod kierunkiem Maestro Raymonda Guiot i zdobywając jednogłośnie pierwszą nagrodę w konkursie Akademii. Ukończyła Studia Wyższe w Konserwatorium im. Domenico Cimarosy w klasach fletu i muzyki współczesnej a ponadto brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich mistrzów jak Trevisani, Hubert oraz Levine.

Artystka wyróżniana była na licznych konkursach krajowych i zagranicznych prowadząc jednocześnie aktywną działalność koncertową jako solistka                        i kameralistka. Występowała w znanych salach i cyklach koncertowych (Istituto Cultura Capri, Teatro Costanza di Pompei, Benevento Città spettacolo, Estate Musicale Sorrentina, Associazione Scarlatti di Napoli, Concerti del Chiostro a Villa d’Este (Tivoli)) oraz na licznych festiwalach, m.in. Festival di Loreto (Avellino), Festival dell’Aurora (Crotone), Estate Musicale Romana a Villa Torlonia, Leuciana Festival di Caserta. W jej repertuarze znajdują się utwory począwszy od XVIII wieku aż po współczesne. Jest pierwszą flecistką żeńskiej orkiestry „Sinfonietta Alma Mahler” z którą wielokrotnie koncertowała za granicą.

Jako pierwsza flecistka Orkiestry Teatro Gesualdo Avellino wystąpiła między innymi w balecie „Dziadek do orzechów”  P. Czajkowskiego, w „Piotrusiu i wilku „Prokofiewa i jako solistka z orkiestrą symfoniczną w Mińsku.

Wykładała na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Federico II w Neapolu a także  kierunki muzyczne w Liceo Musicale „Imbriani” w Avellino.

 

Antonella De Vinco – fortepian, urodzona w Atripalda (AV), studiowała grę na fortepianie pod kierownictwem Carlo Lapegna a następnie Franco Medori i koncertującej artystki Laury De Fusco.

Brała udział w licznych kursach mistrzowskich, m.in. Franco Scala Masters, klasy mistrzowskie z Riccardo Risalitim i Borisem Petrushanskim.

W 2006 roku ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne w Konserwatorium Muzycznym  San Pietro a Majella w Neapolu.

Współpracowała z najważniejszymi włoskimi biurami koncertowymi i instytucjami. Występowała  w większości krajów europejskich, m.in. w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Francji, Norwegii, Rosji, Bułgarii Czechach oraz w Polsce oraz na innych kontynentach, m.in. w Argentynie, Brazylii, Meksyku, USA, Kanadzie oraz Japonii.

Jako kierownik artystyczny sprawowała nadzór nad organizacją XXVII i XXVIII edycji Międzynarodowego Festiwalu Orkiestrowego “Musica in Irpinia”.

Jest Przewodniczącą i dyrektorem artystycznym „Międzynarodowego Stowarzyszenia Muzycznego im. Arturo Toscaniniego”.   

 

 

W koncercie „Kobiety na pięciolini” wystąpi duet złożony z dwóch artystek z Irpinii, flecistki Cateriny D’Amore oraz pianistki Antonelli De Vinco.. Koncert stanowi podróż wokół kobiecego uniwersum, między kruchością a siłą, absolutną miłością, wyzwaniami i afirmacją. Duet D’Amore-De Vinco od kilku lat składa hołd kobiecemu światu muzycznemu na wielu recitalach we Włoszech i za granicą, wykonując utwory różnych kompozytorek XIX i XX wieku, takich jak A. Beach, G. Cecchi, C.Chaminade oraz polskiej kompozytorki M.Szymanowskiej, kobiet, którym z wielkim trudem udało się narzucić swoją obecność w zdominowanym przez mężczyzn świecie muzycznym, walcząc i pokonując przeszkody we własnych rodzinach i, jeszcze wcześniej, w społeczeństwach, w których żyły. Duet kładzie również nacisk na ogromną różnorodność, bogactwo, głębię, siłę i kruchość kobiecej duszy poprzez własnoręcznie zaaranżowane muzyczne „szkice” dotyczące bohaterek oper, muzyki do filmów i pieśni: Carmen (z Bizeta), Gelsomina (z La Strada Felliniego-Roty), Saraghina (z Otto e mezzo), Alfonsina (inspirowana piosenką „Alfonsina y el mar” Ariela Ramireza) ukazujące nam, jak długa jest droga do równości i przede wszystkim szacunku do kobiet, które żyją swoją wolnością, poza społecznymi konwenansami. Postać kobieca w wyobraźni kompozytorów, których utwory składają się na ten program postrzegana jest  nie tylko jako inspirująca muza, ale także jako kompozytorka, absolutna bohaterka dwóch wieków muzyki.

 

 

To Top