Connect with us
nowe czyzyny fot newbridge 8 - Black Week w krakowskich centrach handlowych. Ceny w dół nawet o 80%

Black Week w krakowskich centrach handlowych. Ceny w dół nawet o 80%

W krakowskich centrach handlowych wystartował właśnie sezon promocji „Black”. W tym roku różni się on jednak nieco od poprzednich. Jak zapowiadają handlowcy, ma być dłuższy.

Chociaż Black Friday w Polsce wygląda nieco inaczej niż w USA – skąd pochodzi – to i tak od lat jest hitem wśród konsumentów. Także w Krakowie akcje tego typu organizowane przez centra handlowe i tamtejsze sklepy przyciągają tłumy polujących na okazje. Tym bardziej, że rabaty nie ograniczają się już tylko do jednego dnia.

Kiedy kilka lat temu pojawił się Black Friday, była to jednodniowa, spontaniczna akcja promocyjna z niewielkimi rabatami rzędu 20%. Dziś to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu handlowym, które z roku na rok jest coraz dłuższe zauważa Anna Brzozowska, marketing manager z centrum handlowego Nowe Czyżyny w Krakowie.

To, co kiedyś było Czarnym Piątkiem, dziś jest coraz częściej Czarnym Tygodniem, a nawet Czarnymi Tygodniami. Listopadowe przeceny, które mają zapewnić dobre wejście w sezon świątecznych zakupów, rozciągają się w czasie. Są także coraz odważniejsze. Przyglądając się tegorocznym propozycjom, można znaleźć rabaty sięgające nawet minus 80% – mówi.

To pierwsze tak duże obniżki od czasu letnich wyprzedaży oraz pierwsza w pełni organizowana akcja „black” w dobie pandemii. Rok temu zablokował ją lockdown – dodaje.

Nic więc dziwnego, że centra handlowe przygotowują się na tłumy kupujących, które w tym tygodniu pojawią się w sklepach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję BioStat dla SMSAPI, aż 62% Polaków zrobi zakupy na tegorocznych „czarnych” promocjach. Skąd to zainteresowanie?

Większość konsumentów wykorzystuje akcje „Black” do kupienia prezentów pod choinkę. Fakt, że w tym czasie spadają ceny np. w sklepach z kosmetykami i perfumami, elektroniką i RTV, ubraniami i butami czy biżuterią jest dobrą okazją, aby upolować coś na przecenie i nieco zaoszczędzić – mówi.

–  Tym bardziej, że w tym roku handlowcy mocno tną ceny, średnio o 40%, ale także decydują się na inne formy promocji np. rabaty dla posiadaczy kart lojalnościowych, bony rabatowe na koleje zakupy za określoną wydaną kwotę czy takie, w których drugą rzecz można kupić taniej nawet o 50% – zauważa Anna Brzozowska.

Jak wyglądają tegoroczne okazje widać na przykładzie sklepów działających w centrum handlowym Nowe Czyżyny w Krakowie. Nawet o 80% tnie tam swoje ceny sklep RTV Euro AGD. Upusty na wybrane zegarki i biżuterie proponuje także Apart – tu sięgające nawet 70%. Zniżki do minus 70% można znaleźć także w sklepach Jysk oraz Queen.

Rabat rzędu 60% pojawi się w sklepie Pawo. Z różnych form rabatów, nawet do -50%, można skorzystać w Kodano Optyk, Świecie Książki i Yves Rocher. Minus 40% na pizzę daje z kolei Domino’s Pizza. Obniżki sięgające 30% klienci znajdą w sklepach m.in. Orsay, Greenpoint, Big Star, Pierre Cardin czy Quiosque. Minus 25% na swój asortyment proponuje Ziaja.

Nie brakuje także innych form promocji. Klienci, którzy zrobią w sklepie home&you zakupy za min. 100 złotych otrzymają bon na 100 zł, który uprawnia do zniżki przy następnych zakupach za min. 200 zł. W kawiarni Nakielny pojawiła się już promocja -50% na kawę do ciastka. W CCC klubowicze mogą z kolei znaleźć rabaty rzędu 20%. W Douglasie 300 bestsellerów sieci pojawia się na promocji do 30%. Natomiast w Vision Express można znaleźć 35-procentowy upust na wszystkie oprawki przy zakupie kompletnej pary.

Tegoroczny sezon jest intensywny, długi, ale także bardzo zróżnicowany. Marki stawiają bowiem na indywidualne akcje promocyjne, dzięki którym chcą przyciągnąć klientów. To jedyna tego typu akcja w ciągu roku, kiedy tak różne formy promocji pojawiają się jednocześnie. To gratka dla kupujących, tym bardziej, że w tym roku nawet 70% sklepów uczestniczy w Black Week. Taki wynik notujemy w naszym centrum – mówi Brzozowska.

To Top