logo akcja kardioprotekcja - Akcja Kardioprotekcja

Akcja Kardioprotekcja

Już 6 września podczas XI Międzynarodowych Senioraliów w Parku Jordana w Krakowie w ramach kampanii edukacyjnej „Akcja Kardioprotekcja” będzie można skorzystać z bezpłatnego badania i sprawdzić stan swojego zdrowia za pomocą KardioTestu! Dodatkowo wszyscy zainteresowani otrzymają informacje, jak prawidłowo dbać o serce. KardioTest, który będzie dostępny na miejscu, jest nieinwazyjnym badaniem, a jego wynik stanowi wskazówkę do dalszych działań.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych, a w szczególności seniorów do skorzystania z tej okazji i sprawdzenia stanu swojego zdrowia! Każdy uczestnik Senioraliów będzie miał możliwość wypełnić na miejscu KardioTest na dedykowanym urządzeniu mobilnym, a także otrzymać bezpłatną broszurę z zaleceniami dotyczącymi dalszych działań.

Choroby układu krążenia pozostają od wielu lat w Polsce poważnym problemem zdrowotnym i jedną z głównych przyczyn zgonów. Kluczowym działaniem jest podnoszenie świadomości Polek i Polaków na temat profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych i rehabilitacji kardiologicznej.

Ogólnopolska kampania „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu poprawę świadomości dotyczącej prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Działania edukacyjne obejmują upowszechnianie wiedzy na temat stosowania kardioprotekcji oraz rehabilitacji kardioprotekcyjnej w społeczeństwie, jako skutecznego zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym.

Zachęcamy również do odwiedzenia strony www.kardioprotekcja.pl, na której znajduje się wiele informacji na temat prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Eksperci kampanii przygotowali „Ścieżkę Pacjenta” – przewodnik po rehabilitacji kardiologicznej, który zawiera interaktywną mapę ośrodków rehabilitacyjnych oraz szczegółowe instrukcje postępowania dla pacjentów po przebytym incydencie sercowo-naczyniowym. W zakładce KardioRehab dostępny jest dla wszystkich bezpłatny pakiet przepisów i ćwiczeń przygotowany we współpracy z ambasadorkami kampanii – fizjoterapeutką Dominiką Rosińską i dietetyczką kliniczną Klaudią Wiśniewską. Dodatkowo zachęcamy do przesłuchania podcastów, w których znana psycholożka dr Adrianna Sobol wraz z wybitnymi kardiologami prof. Piotrem Janowskim i prof. Ryszardem Piotrowiczem podkreślają rolę wsparcia psychologicznego po zdarzeniu kardiologicznym.

Inicjatorem kampanii jest Zentiva, właściciel leku Polocard.