Strona główna Blog Strona 371

Pustynne opowieści z kraju Nabatejczyków. Slajdowisko

0

slajdowisko pustynne krakow 212x300 - Pustynne opowieści z kraju Nabatejczyków. SlajdowiskoOśrodek Kultury im. C. K. Norwida zaprasza na slajdowisko Marii Olejko i Michała Rdzanka  pt. „Pustynne opowieści z kraju Nabatejczyków” w ramach cyklu „Nowa Huta na końcu świata”. Wstęp wolny.

18 lutego 2019 r., godz. 19.00 – Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida, os. Górali 5

Coraz mnie jest wokół nas miejsc, które na pierwszy rzut oka robią „nieziemskie wrażenie”. Jest kraj na Bliskim Wschodzie, gdzie znajdziemy czerwoną pustynię niczym z Marsa, usłane solą plaże, najstarszą mapę świata czy zaginione miasto, które do dzisiaj rozpala wyobraźnię. Kosmiczne krajobrazy, zachwycająca natura, niesamowite dziedzictwo dawnych kultur z Petrą na czele, a przede wszystkim życzliwi i otwarci ludzie spotykani na każdym kroku. Zapraszamy na slajdowisko z podróży po Jordanii.

Nowa Huta na końcu świata

Cykl slajdowisk poświęcony przygodom podróżniczym. Spotkania z osobami, które opowiadają o ciekawych odwiedzonych przez siebie miejscach i dzielą się spostrzeżeniami, zdjęciami, anegdotami. Dzięki tym opowieściom przenosimy się na chwilę wirtualnie i emocjonalnie w polskie i zagraniczne krajobrazy, których z różnych przyczyn nie mieliśmy okazji poznać osobiście. Poznajemy przygody uczestników spotkań, czerpiemy z ich doświadczenia, pobudzamy naszą wyobraźnię i inspirujemy się nawzajem. Unikalne opowieści, subiektywne doznania, prywatne refleksje tworzą ciekawy klimat do rozmowy i pozwalają na chwilę oderwać się od codzienności.

Szczegółowe informacje:

Dział Animacji i Promocji Kultury, Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida, Górali 5, 31-959 Kraków
tel. 12 644 27 65, w. 18, animacja[at]okn.edu.pl

www.okn.edu.pl

www.facebook.com/oknorwid

Intymne sam na sam ze śpiewem. Kraków, Opera Rara 2019

0

Festiwal Opera Rara, za sprawą pasma dedykowanego recitalom, proponuje bezpośrednie spotkanie ze znakomitymi osobowościami artystycznymi i sztuką wokalną. Przed nami pięć recitali z różnymi odcieniami głosu i  temperamentu, które ukażą szerokie spektrum repertuaru w przekroju historycznym oraz kulturowym. Będzie to intymne sam na sam ze sztuką wokalną najwyższej próby, którą zapewnią renomowani artyści: Patricia Petibon, Jakub Józef Orliński, Evelina Dobračeva, Sophie Karthauser i Adriana Kučerová.

Tradycja śpiewu rozwinęła się zarówno na gruncie opery i arii w wersjach koncertowych, jak i za sprawą pieśni. Jej dzieje obejmują całą historię muzyki, jest też formą najbardziej towarzyską i społeczną. Włoska frottola czy vilanella, hiszpańskie villancicos, niemiecka lied, francuska chanson – to najbardziej globalna i ponadczasowa wypowiedź muzyczna, także liryczna i intymna, bo zainspirowana wierszem.


Sekretny język uczuć i chwil ulotnych

Szczególnym czasem w dziejach pieśni był okres romantyzmu, kiedy pragnieniem kompozytorów stało się wypowiedzenie słów muzycznym językiem uczuć. Pieśń romantyczna wyrażała emocje, stając się rodzajem muzycznego pamiętnika. Tak pojmowana Lied była ściśle związana z niemieckojęzyczną poezją i jej głównymi postaciami, jak Goethe, Heine, Schiller, Eichendorff. Na drugim biegunie tradycji pieśni, u schyłku XIX wieku, wraz z subtelnym, impresjonistycznym stylem muzyki Claudea Debussyego rozwinęła się pieśń francuska. Zarówno dla poetów, jak i kompozytorów ważne było dążenie do oddania nastroju chwili i jej kolorytu rytmem oraz melodyką wiersza. Dwa wielkie style pieśni – niemiecki i francuski – zdominują program recitalu belgijskiej sopranistki Sophie Karthauser. Ceniona na całym świecie interpretatorka dzieł Mozarta, tym razem – za sprawą pieśni Felixa Mendelssohna, Clary Schumann, Claude’a Debussy’ego czy Gabriela Fauré – stworzy wokół słuchaczy nastrojową atmosferę romantyzmu, symbolizmu i impresjonizmu.


Poezja duchem narodu, muzyka
jego temperamentem

Wobec pieśni nie pozostali obojętni przedstawiciele innych szkół narodowych XIX wieku oraz ich kontynuatorzy. Podczas recitalu sopranistki Eveliny Dobračevy zabrzmią pieśni najważniejszych kompozytorów rosyjskich: Piotra Czajkowskiego, Mikołaja Rimskiego-Korsakowa i Sergiusza Rachmaninowa. Pieśni nasycone duchem ojczyzny i intonacją ojczystego języka odzwierciedlą doskonałą pianistykę szkoły rosyjskiej i nostalgiczny oraz jej emocjonalny wyraz.

W czeskim oraz słowackim tonie zabrzmi recital Adriany Kučerovej. Słowacka śpiewaczka z wielkim sukcesem występuje na międzynarodowych scenach teatrów muzycznych, od mediolańskiej La Scali po Theater an der Wien i sceny festiwalowe m.in. Salzburga, Glyndebourne i BBC Proms. Artystka wykona pieśni miłosne Antonína Dvořáka oraz utwory mniej znanych w Polsce kompozytorów słowackiego pochodzenia: Mikuláša Schneidera-Trnavský’ego, twórcę kanonu słowackich pieśni tradycyjnych, i Eugena Suchoňa, jednego z najważniejszych słowackich kompozytorów pieśni i opery narodowej w XX wieku.


Znakomity akcent polski

Młody kontratenor i wschodząca gwiazda opery Jakub Józef Orliński wykona utwory ze swojej debiutanckiej płyty Anima Sacra oraz wybrane pieśni, a szczególnie interesującym punktem jego recitalu będą te napisane przez polskich kompozytorów. Zabrzmią więc Cztery sonety miłosne Tadeusza Bairda skomponowane do słów Williama Szekspira, Pieśni kurpiowskie op. 58 Karola Szymanowskiego inspirowane tradycyjną muzyką i folklorem kurpiowskim oraz pieśni do słów Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej napisane przez jednego z najbardziej interesujących współcześnie polskich kompozytorów – Pawła Łukaszewskiego.


Nowy, lepszy świat

Znaczenie dla pieśni ma nie tylko poezja, ale także muzyczna wyobraźnia ludu i anonimowych twórców – tych z wieków nam bliższych, jak i odległych. Pozostał po nich repertuar stale witalny i na nowo odkrywany, o czym zaświadczy recital Patricii Petibon. Sopranistka, dzięki wybranym ariom barokowym i tradycyjnym dawnym pieśniom z Peru, Francji czy Wysp Brytyjskich, wykreuje Nouveau Monde – nowy muzyczny świat. U boku francuskiej sopranistki koloraturowej wystąpi La Cetra Barockorchester, uznany na międzynarodowych scenach muzycznych zespół doskonale wykształcony w duchu praktyki wykonawstwa historycznego. Petibon i La Cetra Barockorchester słyną z dynamicznego, świeżego i współczesnego podejścia do muzyki. Dla Festiwalu Opera Rara ożywią muzykę przeszłości.

Muzyka zaczyna się tam, gdzie słowo staje się bezsilne

Pasmo festiwalowych recitali wokalnych, w których zabrzmią arie barokowe, fragmenty z oper XVIII i XIX wieku, pieśni romantyczne, tradycyjne, ale też piosenki jazzowe i musicalowe to manifestacja twórczego podporządkowania się jednej idei – muzycznego przedstawienia treści poetyckiej (w wierszu, poezji, czy tekście piosenki). Esencją wszystkich tych form jest śpiew. Jak miał rzec Claude Debussy: muzyka zaczyna się tam, gdzie słowo jest bezsilne. Śpiew jest dopełnieniem i pomostem łączącym słowo z dźwiękiem, poezję z muzyką, artystę ze słuchaczem.

Dla KBF Agnieszka Lakner, muzykolog

 

Recitale wokalne w ramach festiwalu Opera Rara

środa 13.02, 19.00, Teatr im. J. Słowackiego
JAKUB JÓZEF ORLIŃSKI
RECITAL

Józef Jakub Orliński kontratenor

Michał Biel fortepian

czwartek 14.02, godz. 19.00, Aula Collegium Novum

EVELINA DOBRACEVARECITAL

Evelina Dobraceva sopran

Semion Skigin fortepian

piątek 15.02, godz. 19.00, Aula Collegium Novum
SOPHIE KARTHAUSER – RECITAL

Sophie Kartäuser soprano

Eugene Asti fortepian

sobota 16.02, godz. 19.00 Aula Collegium Novum

ADRIANA KUCEROVARECITAL

Adriana Kucerova sopran

Robert Pechanec fortepian

niedziela 17.02, godz. 19.00, Sukiennice

PATRICIA PETIBON & La Cetra Barockorchester

Jednocześnie z przykrością informujemy, że zaplanowany na 12 lutego recital mistrzowski Danielle De Niese w ramach festiwalu Opera Rara nie odbędzie się z powodu choroby artystki.

Zapowiedzi wydarzeń w Ośrodku Kultury Kraków-Nowa Huta

0

12.02. GODZ. 16.00-17.30, KLUB RODZICÓW: SALA DOBREJ ZABAWY

Klub Zakole Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Zakole 31)

Klub Zakole zaprasza na zajęcia Klubu Rodziców. Sala dobrej zabawy to dla dzieci czas wspólnych harców pod okiem animatora, a dla opiekunów – spotkań przy kawie i herbacie, swobodnej rozmowy i integracji środowiskowej.

Liczba miejsc ograniczona, szczegółowe informacje w Klubie Zakole.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

12.02. GODZ. 16.00, KLUB RODZICÓW: ZAJĘCIA PLASTYCZNO-TECHNICZNE

Klub Karino Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Truskawkowa 4)

Klub Karino zaprasza na warsztaty, których celem jest rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz indywidualnych zdolności twórczych, pobudzenie kreatywności i odkrywanie przyjemności tworzenia. Uczestnicy zapoznają się z różnymi technikami plastycznymi i posługują się niekonwencjonalnymi materiałami. Zapoznają z kształtami i kolorami poprzez zabawy twórcze, rozwijają sprawność manualną oraz orientację przestrzenną.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

jednosc walentynki dzieci pl 212x300 - Zapowiedzi wydarzeń w Ośrodku Kultury Kraków-Nowa Huta12.02. GODZ. 17.00, WALENTYNKI DLA DZIECI

Klub Jedność Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Drożyska 3c)

Klub Jedność zaprasza na walentynkową zabawę. Walentynki, zwane Świętem Zakochanych, cieszą się niesłabnącą popularnością także wśród dzieci. W programie imprezy przewidziano liczne konkursy, gry i zabawy. Nie zabraknie wycinania papierowych serc i przygotowania walentynkowych laurek.

Wstęp: 8 zł

 

13.02. GODZ. 17.00-18.00, KLUB RODZICÓW: BABY CAFÉ – HISZPAŃSKIE FLAMENCO

Klub Dukat Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Styczna 1)

Co oznacza zawołanie “Hola, hola”? Jak pozdrawiają się Hiszpanie? Czy sjesta to leżakowanie? Co w Hiszpanii i reszcie Europy oznacza symbol dużej muszelki nadukat baby cafe hiszpanskie flamenco 213x300 - Zapowiedzi wydarzeń w Ośrodku Kultury Kraków-Nowa Huta szlakach wędrówek? Podróżnicy, w asyście wesołego Byczka Fernando, odpowiedzą na te i wiele innych pytań, przybliżą dzieciom i rodzicom gorącą Hiszpanię poprzez zabawy, oryginalne rekwizyty, zdjęcia, stroje i tańce.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział
w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

13.02. GODZ. 17.00-18.30, KLUB RODZICÓW: WARSZTATY MUZYCZNO-RUCHOWE – ZABAWA WALENTYNKOWA

Klub 303 Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (os. Dywizjonu 303 nr 1)

Klub 303 zaprasza na zabawę walentynkową, czyli radosne pląsy przy skocznej muzyce z elementami gimnastyki. W ruch pójdą kolorowe chustki animacyjne, woreczki gimnastyczne, instrumenty i… bańki mydlane! A w międzyczasie zrobimy serduszka walentynkowe.

Zajęcia muzyczno-ruchowe w ramach Klubu Rodziców przeplatane są pracami plastycznymi z elementami sensoplastyki. To zabawy, które uwrażliwiają dzieci na rytm i muzykę, łączące się płynnie z zajęciami twórczymi dla dzieci, kładącymi nacisk na wykorzystanie przeróżnych materiałów dostępnych w naszej codzienności – nierzadko wtórnych – w niekonwencjonalny sposób. Łączą tworzenie z doświadczaniem otaczającego świata.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

14.02. GODZ. 16.00, KLUB RODZICÓW: WALENTYNKI NA WESOŁO

Klub Karino Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Truskawkowa 4)

Walentynki kojarzą się z zakochanymi parami i okazywaniem bliskim osobom miłości, sympatii oraz zainteresowania. Klub Karino zaprasza z tej okazji na spotkanie dla dzieci uczęszczających z rodzicami do Klubu Rodziców. Pociechy wraz z rodzicami wezmą udział w zabawach walentynkowych, oraz wykonają własnoręczne upominki.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

mirage szlachetne zdrowie 02 19 pl 212x300 - Zapowiedzi wydarzeń w Ośrodku Kultury Kraków-Nowa Huta14.02. GODZ. 16.00, SZLACHETNE ZDROWIE: PROFILAKTYKA RAKA PIERSI

Klub Mirage Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (os. Bohaterów Września 26)

Wykład poświęcony profilaktyce raka piersi. Obecnie to najczęściej występujący u Polek nowotwór złośliwy. Zagraża szczególnie kobietom powyżej 50. roku życia, ale młodsze panie również powinny mieć się przed nim na baczności. Podczas spotkania omówione zostaną formy zapobiegania chorobie, metody jej diagnozowania oraz sposoby leczenia. Wykład odbędzie się w ramach projektu realizowanego przez Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II w Krakowie pn. „Zrób mammografię dla siebie i swoich bliskich!” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Spotkanie poprowadzi Katarzyna Olbrych – pomysłodawczyni i koordynatorka projektu.

Szlachetne zdrowie to cykl wykładów i warsztatów z zakresu edukacji prozdrowotnej dotyczących najczęstszych chorób i ich profilaktyki. Głównym celem cyklu będzie przekazanie praktycznych informacji, w czym tkwi istota schorzenia, jak się przed nim uchronić i jak monitorować swój stan zdrowia.

Wstęp wolny.

14.02. GODZ. 16.00-17.30, KLUB RODZICÓW: ZABAWY INTEGRACYJNE W KOLE

Klub Zakole Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Zakole 31)

Klub Zakole zaprasza na zajęcia w ramach Klubu Rodziców, poświęcone wspólnym zabawom muzyczno-ruchowym opiekunów z dziećmi, z udziałem animatora, w pomieszczeniach klubowych oraz w terenie.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

14.02. GODZ. 17.00-18.00, KLUB RODZICÓW: GIMNASTYKA DLA MAŁYCH I DUŻYCH

Klub Jędruś Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (os. Centrum A 6a)

Gimnastyka metodą Sherborne. Podczas zajęć dzieci będą rozwijać świadomość własnego ciała i usprawniania ruchowego; świadomość przestrzeni i działania w niej; dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. .

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

14.02. GODZ. 20.30-21.30, KLUB RODZICÓW: ZUMBA DLA RODZIN

Klub Karino Ośrodka Kultury Kraków-Nowa Huta (ul. Truskawkowa 4)

Zumba to ćwiczenia aerobowe wykonywane w rytm latynoskiej muzyki. Połączenie tańca z ćwiczeniami fizycznymi sprawia, że aktywność staje się dobrą zabawą. Zajęcia zumby pozytywnie wpływają na kondycję i zdrowie człowieka: dotleniają organizm, zapobiegają schorzeniom układu krążenia i obniżają poziom stresu. Ćwiczenia organizowane w ramach Klubu Rodziców to doskonały pomysł na wspólne spędzenie czasu i dbałość o zdrowie całej rodziny.

Wstęp: 1 zł od osoby dorosłej/zajęcia. Osoby posiadające Krakowską Kartę Rodzinną 3+ obowiązuje 50% ceny. Zajęcia dofinansowane ze środków Gminy Miejskiej Kraków. Dzieci do lat 3 biorą udział w zajęciach wyłącznie pod opieką rodziców lub prawnych opiekunów.

 

Cracovia Danza w roku 2019

0

cracovia danza 700x700p rgb 300x300 - Cracovia Danza w roku 2019Cykl spektakli baletowych Cracovia Danza dla tańca, udział w licznych przedsięwzięciach Miasta Krakowa, takich jak m.in. Noc Tańca czy Kongres Organizacji Miast Dziedzictwa Światowego, cykl happeningów poświęconych w tym roku popularyzacji postaci Stanisława Moniuszki, spotkania z wybitnymi przedstawicielami świata baletu w ramach cyklu CZAS NA TANIEC!, współpraca z licznymi instytucjami kultury w kraju i zagranicą, wyjazdy m.in. do Austrii, Francji, Grecji i Indii, a także bogata działalność edukacyjna – rok 2019 zapowiada się dla Baletu Cracovia Danza wyjątkowo różnorodnie.

Choć zespół intensywnie działa już od początku stycznia, we wtorek 12 lutego Balet Cracovia Danza przebojem tanecznym W starym kinie, opartym na szlagierach z polskiego międzywojnia, zainauguruje kolejny rok w Krakowskim Teatrze Variete. Od blisko trzech lat zespół regularnie wystawia na tej scenie swoje najpiękniejsze spektakle spięte w cykl Cracovia Danza: dla tańca. W ten sposób Cracovia Danza, jako jedyny profesjonalny zespół baletowy specjalizujący się w tańcu dawnym, tworzy niezwykłą ofertę baletową dla mieszkańców miasta.

Do wakacji Cracovia Danza wystąpi na scenie Variete jeszcze cztery razy. 12 marca po raz kolejny Balet zaprezentuje W starym kinie, widowisko cieszące się ogromną popularnością widzów. W tydzień później (19.03) zostanie pokazany najnowszy spektakl Cracovia Danza – Paderewski. Fantazja i legenda, którego premiera w listopadzie zeszłego roku została przyjęta entuzjastycznie. W premierze wziął udział Adam Wodnicki, doskonały pianista, wybitny interpretator muzyki Paderewskiego, ale tym razem Balet oddaje fortepian utalentowanym studentom Akademii Muzycznej w Krakowie. Młodych artystów przygotuje do występu prof. Andrzej Pikul. Będzie to kolejna już odsłona współpracy z tą uczelnią muzyczną. Tradycyjnie w maju (7.05) zaplanowana została wielka gala taneczna Dzień tańca z Cracovia Danza, zaś tydzień później (14.05) po raz pierwszy po latach zostanie pokazana Dama z łasiczką. Spektakl zostanie wznowiony specjalnie z okazji przypadającej w maju 500. rocznicy śmierci Leonarda da Vinci. Do udziału w tym przedstawieniu, które zostało znacznie poszerzone i zmienione, zaproszony został Sławomir Zubrzycki, pianista, twórca rekonstrukcji violi organista, instrumentu muzycznego odtworzonego na podstawie szkiców mistrza. I właśnie muzyka wykonywana na tym niezwykłym instrumencie wzbogaci przedstawienie.

Tradycyjnie Balet Cracovia Danza będzie kontynuował swoje cykle. W styczniu odbył się pierwszy w tym roku odcinek spotkań CZAS NA TANIEC!, który został poświęcony prof. Janinie Strzembosz, tancerce, choreografowi, dyrygentce, uczennicy Isadory Duncan. Najbliższe zaś (18.03) poświęcone będzie Paderewskiemu, a dokładnie publikacji listów przechowywanych w Bibliotece Jagiellońskiej. Właśnie ta korespondencja stała się inspiracją dla Romany Agnel do stworzenia spektaklu Paderewski. Fantazja i legenda. W spotkaniu udział wezmą naukowcy oraz przedstawiciele Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, wydawcy listów.

Tegoroczna, czwarta edycja happeningów Cracovia Danza: balet w mieście poświęcona zostanie Moniuszce. Balet będzie występował w różnych przestrzeniach miasta, zwracając uwagę na związki kompozytora z Krakowem. Tancerze zaprezentują mało znane, ale świetne utwory Moniuszki w choreografiach nawiązujących do tańców z jego czasów. Pierwszy odcinek happeningu zaplanowany jest na 26 marca, w Bibliotece Jagiellońskiej. Inauguracji happeningów będzie towarzyszył jednodniowy pokaz rękopisu jednego z utworów Stanisława Moniuszki.

Podobnie jak w latach ubiegłych Balet Cracovia Danza wpisuje się swoimi występami w liczne akcje organizowane przez miasto Kraków oraz inne instytucje kultury Krakowa. Także w roku 2019 zespół weźmie udział w Krakowskich Nocach, m.in.: Tańca, Teatru, Poezji, Muzeów oraz w przedsięwzięciach takich jak Pochód Lajkonika, Kongres Organizacji Miast Dziedzictwa Światowego (OWHC).

W tym roku odbędzie się organizowany przez Balet Cracovia Danza, jubileuszowy, 20. Festiwal Tańców Dworskich „Cracovia Danza”. Tegoroczna edycja otrzymała podtytuł Bajki, baśnie, legendy. Na tydzień (21-28 lipca) do Krakowa zjadą mistrzowie tańca z Europy i Azji, a finał festiwalu rozegra się w licznych zabytkach Krakowa. Specjalnie na festiwal zaplanowane zostały dwie premiery: Pan Twardowski. Ale bajka! z muzyką Stanisława Moniuszki w choreografii Aliny Towarnickiej i Dariusza Brojka oraz barokowa bajka Podróże kota w butach, będąca międzynarodową produkcją, do której choreografię skomponuje Pierre-Francois Dollé, wybitny francuski tancerz i choreograf, znawca tańca barokowego. Jak zwykle dzięki festiwalowi Cracovia Danza zatańczy cały Kraków!

Zgodnie z wieloletnimi założeniami, Balet Cracovia Danza także w tym roku będzie się nadal zajmował promocją niematerialnego dziedzictwa kulturowego, jakim jest taniec. Spektakle zespołu zawierają i będą zawierały rekonstrukcje dawnych tańców z historycznych traktatów. Zespół będzie także się zajmował promocją tańców polskich, w tym przede wszystkim poloneza, co zostało spięte wspólnym tytułem #polonezcracoviadanza.

opracowanie Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz
impresario Baletu Cracovia Danza

20. FESTIWAL TAŃCÓW DWORSKICH „CRACOVIA DANZA” Bajki, baśnie, legendy 21-28 lipca 2019

0

Jubileuszowy 20. Festiwal Tańców Dworskich „Cracovia Danza” odbędzie się w Krakowie w dniach 21-28 lipca. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji będą Bajki, baśnie, legendy. W programie festiwalu znajdą się opowieści ze świata fantazji, nawiązujące zarówno do europejskiego jak i polskiego, a nawet krakowskiego dziedzictwa kulturowego.

W związku z jubileuszem festiwalu zaplanowane zostały aż dwie premiery. Podczas inauguracji, która odbędzie się w poniedziałek 22 lipca Balet Cracovia Danza zaprezentuje spektakl do muzyki Stanisława Moniuszki – Pan Twardowski. Ale bajka!. Druga premiera odbędzie się w finałowy weekend, w sobotę 27 lipca na scenie na Rynku Głównym. Będzie to międzynarodowa produkcja Podróże kota w butach, do której choreografię przygotowuje wybitny francuski tancerz i choreograf, doskonały znawca tańca barokowego, Pierre-Francois Dollé. W obsadzie przedstawienia poza tancerzami Cracovia Danza znajdzie się również wspaniała francuska tancerka Irène Feste, a tancerzom towarzyszyć będą muzycy grający na historycznych instrumentach. Ostatniego finałowego wieczoru, w niedzielę 28 lipca na Rynku Głównym Balet Cracovia Danza pokaże swoją barokową Śpiącą królewnę, opartą na oryginalnej wersji znanej baśni, wydanej w 1697 roku przez Charlesa Perrault.

W ramach festiwalu jak co roku odbywać się będzie również wiele spektakli i pokazów zespołów z całego świata, a w finałowy weekend tancerze pojawią się w najpiękniejszych miejscach Starego Miasta (m.in. Collegium Maius, Barbakan, Rynek Główny) ożywiając tańcem zabytki. Spośród bogatego finałowego programu warto zwrócić uwagę chociażby na Bajki o Krisznie, które przedstawi pochodząca z Indii Alaknanda, mistrzyni tańca Kathak wraz ze swoim zespołem Sanskriti, czy przedstawienie Bajka o księżniczkach w wykonaniu młodzieżowego zespołu Capella Antiqua Bialostociensis, który w tym roku został wyróżniony tytułem zespołu-rezydenta.

Tradycyjnie już festiwalowi towarzyszyć będą 5-dniowe warsztaty taneczne Kraków tańczy, na które co roku przyjeżdża do Krakowa ponad 150 uczestników z całego świata. Kursanci kształcą się pod okiem takich mistrzów tańca jak m.in. Alaknanda (Indie), Barbara Segal (Anglia), Marie-Claire Bär Le Corre (Francja), Ana Yepes (Hiszpania) czy Pierre-Francois Dollé (Francja). W tym roku po raz pierwszy zagości na festiwalu Irène Feste, znawczyni m.in. tańców balowych I połowy XIX wieku, która poprowadzi warsztaty tańców empirowych. Zapisy na warsztaty ruszają w poniedziałek 11 lutego.

Dyrektor artystyczny: Romana Agnel

Dyrektor organizacyjny: Dominika Kosek-Turowska

Organizator: Balet Cracovia Danza – Instytucja Kultury Miasta Krakowa

Współorganizator: Fundacja Ardente Sole

Cracovia Danza: balet w mieście Edycja 2019 – MONIUSZKO

0

Po trzech latach happeningów Cracovia Danza: balet w mieście, tegoroczną edycją chcemy zwrócić uwagę na związki Stanisława Moniuszki z Krakowem. Choć są one niewielkie, to jednak bardzo istotne. W Krakowie rozbrzmiewała muzyka kompozytora i to pod jego batutą. Kraków również w życiu kompozytora stał się inspiracją dla jego twórczości, a zwiedzanie zabytkowego Krakowa stało się dla Moniuszki – o czym czytamy w jego listach – dużym przeżyciem. Warto też wspomnieć, że w skarbcu Biblioteki Jagiellońskiej znajdują się rękopisy twórcy, są to głównie jego pieśni, ale są też fragmenty opery Verbum Nobile. W Krakowie też mamy ulicę Moniuszki, o czym warto pamiętać.

Związki Stanisława Moniuszki z Krakowem są dość skromne. Kompozytor bywał w dawnej stolicy Polski dwukrotnie. Jego pobyty były związane nie tylko z koncertami, ale także ze spotkaniami i zwiedzaniem miejsc nawiązujących do historii Polski. W 1858 roku jadąc do Pragi, Niemiec i Paryża zatrzymał się na kilka dni w Krakowie (w hotelu Drezdeńskim), gdzie poznał Ambrożego Grabowskiego, Józefa Kremera i Lucjana Siemieńskiego. Pobyt w Krakowie, a przede wszystkim wizyta na Wawelu, gdzie kompozytor zwiedził katedrę i oglądał groby królewskie, a także wizyta na Skałce zaowocowała stworzeniem projektu niedokończonej opery Rokiczana, pisanej do słów libretta Józefa Korzeniowskiego, opowiadającej o królu Kazimierzu Wielkim.

Po raz drugi Stanisław Moniuszko był w Krakowie przez miesiąc na przełomie roku 1866 i 1867, co związane było z prezentacją jego muzyki. W tym czasie siedem razy została tu wystawiona jego najsłynniejsza opera, Halka, zaś 18 stycznia 1867 roku krakowska publiczność mogła zobaczyć operę Verbum Nobile. W styczniu 1867 roku 3 razy został także powtórzony koncert utworów Moniuszki. Pod batutą kompozytora zabrzmiały wówczas kantata Widma i Uwertura koncertowa Bajka.

Plan happeningów:

26.03.2019 – Biblioteka Jagiellońska

24.04.2019 – hotel Drezdeński, Rynek Główny 47

28.05.2019 – Wawel, a dokładnie Planty u stóp Wawelu

25.06.2019 – ulica Moniuszki

choreografia: Romana Agnel, Leszek Rembowski

kurator projektu: Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz

Balet Cracovia Danza Podsumowanie 2018 roku

0
  • ponad 500 wydarzeń
  • blisko 82 tys. widzów i uczestników
  • 6 premier:
    • Poruszeni tańcem, 05.18,Krakowski Teatr Variété
    • Gdy śmierć w taniec iść kazała, 05.18, Pałac Biskupa Erazma Ciołka – Oddział Muzeum Narodowego (w ramach Nocy Muzeów)
    • Mars des Nations, 07.18,Rynek Główny (finał 19. Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza”)
    • Wyspiański. Taniec dźwiękiem słów,  10.18, Gmach Główny Muzeum Narodowego, (z udziałem aktora Jana Nosala, w ramach krakowskiej Nocy Poezji)
    • Poloneza czas zacząć, 10.18, Krakowski Teatr Variete
    • Fantazja i legenda, 12.11.18, Centrum Kongresowe ICE (z udziałem pianisty Adama Wodnickiego)
  • Cracovia Danza dla tańca– cykl spektakli w Teatrze Variete: 13 spektakli, w tym
    4 specjalnie dla publiczności szkolnej Cracovia Danza dzieciom
  • 7 wyjazdów zagranicznych
    • styczeń, Norymberga (Niemcy), Ballet des Nations oraz warsztaty tańców polskich
      i barokowych
    • luty, Wiedeń (Austria), Karnawał weneckiw ramach cyklu Vivaldi 18
    • kwiecień, Wiedeń (Austria), udział w charytatywnym 16. Polskim Balu Wiosny
    • czerwiec, Mikulov (Czechy), Balet o kawie, w ramach Festiwalu Concentus Moraviae
    • wrzesień Sztokholm (Szwecja), Od Acana do Waćpanaoraz warsztaty krakowiaka
    • październik La Ciotat (Francja), Wesele w Ojcowiei Poloneza czas zacząć
    • listopad/grudzień, New Delhi (Indie), pokazy i warsztaty w ramach Spirit of Dance Festival
  • Kilkadziesiąt wyjazdówdo wielu miast Polski, do niektórych wielokrotnie, m.in. Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Kielce, Krynica-Zdrój, Lusławice, Łódź, Mszana-Dolna, Przemyśl, Warszawa, Wrocław
  • Festiwal Tańców Dworskich „Cracovia Danza” Wojna i pokój
    • po raz pierwszy w Krakowie francuska gwiazda tańca barokowego: Pierre-François Dollé
    • 10 tys. widzów(wstęp wolny)
    • ożywienie zabytków Krakowa(Pałac Biskupa Erazma Ciołka, Collegium Maius, Barbakan, Rynek)

  • Udział w akcjach dla mieszkańców miasta,in.:
    • Krakowska Noc Teatrów
    • Krakowska Noc Tańca
    • Dzień Otwarty Magistratu
    • Krakowska Noc Muzeów
    • Obchody Dnia Teatru Publicznego w Polsce
    • Piknik Francuski w Parku Krakowskim
    • Spacer Wokół Szopki
    • Pochód Lajkonika
  • współpraca z wieloma instytucjami w całym kraju i zagranicą, m.in.:
    • Kraków, m.in: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Filharmonia im. K. Szymanowskiego, Akademia Muzyczna, Krakowski Teatr Variete, Krakowski Oddział ZASP, Muzeum Narodowe, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Centrum Kongresowe ICE, Instytut Muzykologii UJ, Bibliotek Jagiellońska, Konsulat Generalny Republiki Federalnej Niemiec, Konsulat Republiki Słowacji, Konsulat Generalny Francji, Fundacja Aktywne Dzieciaki im. H. Jordana
  • Polska, m.in.: Zamek Królewski w Warszawie, Filharmonia Narodowa, Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Pałac w Rybnej w Tarnowskich Górach,Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Akademia Sztuki w Szczecinie, a także liczne szkoły muzyczne I i II stopnia oraz wiele mniejszych instytucji (domy i ośrodki kultury itp.)
  • Zagranica: Alaknanda Institute for Performing Arts (Indie), Instytut Polski w Sztokholmie (Szwecja), Festival Concentus Moraviae (Czechy), w Austrii: Dance Verein für Alte Musik Pandolfis Consort, Ambasada RP w Wiedniu, Instytut Polski w Wiedniu, Wiener-Krakauer-Kulturgesellschaft
  • Inne przedsięwzięcia artystyczne:
    • występ w Teatrze Wielkim – Operze Narodowejw Warszawie, w Sali Młynarskiego spektakli Wesele w Ojcowie oraz Harnasie w ramach X Dni Sztuki Tańca
    • udział tancerzy Baletu Cracovia Danza oraz opracowanie przez Romanę Agnel choreografii do widowiska multimedialnego Imiona Wolnościz okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości (Hala Stulecia, Wrocław). Widowisko wyreżyserował Roman Kołakowski, w rolach głównych wystąpili: Andrzej Seweryn, Mirosław Baka, Olga Szomańska, Paweł Królikowski, Robert Gonera, Natalia Sikora
    • występ tancerzy Baletu Cracovia Danza podczas Jubileuszu 20-lecia zespołu Capella Antiqua Bialostociensis w Białymstoku
  • 4spotkania w ramach cyklu Czas na taniec!
  • 7 happeningóww ramach cyklu Cracovia Danza: balet w mieście poświęconych Paderewskiemu i związkom kompozytora z Krakowem
  • bogata działalność edukacyjnaw kraju i na świecie

Vanità, czyli przejmujące ujęcia Chrystusowej Męki na Festiwalu Misteria Paschalia, Kraków 2019

0

Muzyczny teatr, emblematyczni kompozytorzy, spora doza tajemnicy – gdyby spróbować zamknąć trzy kolejne koncerty Festiwalu Misteria Paschalia w krótkich résumés (a może lepiej: riassunti) takie byłyby najtrafniejsze. Ale w żadnym wypadku nie znaczy to, że wyczerpujące – wręcz przeciwnie, to tylko przedsmak tego, co czeka nas w Wielką Środę, Wielki Czwartek i Wielki Piątek.

W Wielką Środę 17 kwietnia z polsko-włoskim repertuarem wystąpi Capella Cracoviensis.  Jan Tomasz Adamus, jej szef artystyczny, od początku pracy z zespołem kładzie nacisk na rodzime dziedzictwo muzyczne, a to w wiekach XVI i XVII ściśle splatało się z dziedzictwem włoskim. Obecność artystów z Italii na dworze królewskim i ich przemożny wpływ na tutejszych kompozytorów pokaże koncert In monte Oliveti, którego tytuł bezpośrednio nawiązuje do utworu Mikołaja Zieleńskiego.  Pater si fieri potest transeat a me calix iste – wahał się w Ogrójcu Chrystus. Fiat voluntas tua, powiedział koniec końców Ojcu. I między ludzką naturą a Boską misją zawieszony będzie koncert krakowskiego zespołu wypełniony muzyką Zieleńskiego, Bartłomieja Pękiela i Asprilia Pacellego, dyrygenta kapeli królewskiej. A nadto przedstawiony w formie muzycznego teatru, wykorzystujący wspaniałą akustykę kościoła św. Katarzyny i zachwycający wynalazek La Serenissimy – polichóralne efekty.

Tymczasem Wielki Czwartek zapowiada się prawdziwie wielki – a to za sprawą trzech najwybitniejszych XVIII-wiecznych przedstawicieli trzech włoskich szkół: weneckiej, bolońskiej i neapolitańskiej. W Sali Teatralnej Centrum Kongresowego ICE Kraków usłyszymy bowiem kolejno żarliwe wyznanie wiary, czyli Credo Antonia Vivaldiego, ascetyczną, pełną boleści i uciekającą od wirtuozerii sekwencję Stabat Mater Antonia Marii Bononciniego, wreszcie 8-głosowe Miserere Leonarda Lea, pochodzące z 1739 roku jedno z najlepszych włoskich opracowań Psalmu 51 – a przecież już wiek wcześniej Gregorio Allegri zawiesił poprzeczkę niewiarygodnie wysoko! Trzy wybitne dzieła, trzech emblematycznych kompozytorów, czworo świetnych solistów i dwa zespoły – pod pewną ręką Rinalda Alessandriniego połączą siły krakowski chór kameralny Cracow Singers i uznani interpretatorzy muzyki włoskiego Sei– i Settecenta: Concerto Italiano.

Tristes erant Apostoli, incipitem z hymnu ambrozjańskiego zatytułowany jest wielkopiątkowy koncert w Centrum Kongresowym ICE Kraków. W bólu pogrążeni byli apostołowie na wieść o okrutnym męczeństwie i śmierci ich Nauczyciela, ale nie tylko wokół cierpienia, ale i nadziei na Zmartwychwstanie, zbudowany został program wieczoru. Wieczoru, który poświęcony zostanie niemal nieznanej współczesności twórczości Domenica Antonia Noli. Po tym tajemniczym kompozytorze rodem z Neapolu informacji pozostało wprawdzie niewiele, ale rekompensują ten brak liczne i wysokiej próby manuskrypty z jego twórczością, których część zaprezentowana zostanie w Krakowie po raz pierwszy od bez mała czterystu lat. Premierowe wykonania dzieł Noli zaprezentują rezydenci tegorocznego Festiwalu Misteria Paschalia, czyli Cappella Neapolitana i Antonio Florio oraz pięcioro świetnych solistów, wśród których znajdzie się krakowska sopranistka Anna Zawisza.

Festiwal Misteria Paschalia od 15 do 22 kwietnia w Krakowie.

Pisz kreatywnie! Ogłaszamy program kursów kreatywnego pisania

0

kurs kreatywnego pisania 300x169 - Pisz kreatywnie! Ogłaszamy program kursów kreatywnego pisaniaSobota z Jakubem Żulczykiem? Weekend z Markiem Bieńczykiem? Cały miesiąc z dziennikarzami „Tygodnika Powszechnego”? Brzmi jak marzenie każdego miłośnika literatury, a staje się rzeczywistością podczas warsztatów w ramach Kursu Kreatywnego Pisania w Krakowie – Mieście Literatury UNESCO. Przez najbliższe pół roku będziemy spotykać się z cenionymi autorami i redaktorami. Będziemy pisać opowiadania, reportaże, literaturę piękną, eseje, a nawet recenzje książek. Ogłaszamy program wiosennych literackich wydarzeń pisarskich!

Zajęcia z pisania – nowe gatunki, nowi prowadzący

W nowym roku wracamy z kolejną porcją weekendowych warsztatów pisania, które od czterech lat niezmiennie przyciągają debiutujące pisarki i pisarzy. Dzięki spotkaniom możecie dyskutować o literaturze z najważniejszymi twórcami w kraju, próbować swoich sił w różnych gatunkach, a nawet wydać książkę! Przekonały się o tym uczestniczki warsztatów kryminalnych z 2017 roku. Zbiór opowiadań „Niebyt i inne historie kryminalne” ukazał się w listopadzie ubiegłego roku nakładem Wydawnictwa Oficynka.

Pierwsze zajęcia w ramach wiosennego programu rozpoczniemy 24 lutego. Uczestnicy spotkają się z Zofią Król, redaktorką „Dwutygodnika”, która opowie o tajnikach pisania opowiadań. Zdradzimy, jak kształtować historie i sylwetki bohaterów literackich, a następnie pomożemy uczestnikom stworzyć własne opowiadania. Teksty będą redagowane przez prowadzącą, dzięki czemu uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda współpraca między autorem a redaktorem. Warsztaty nie skończą się jednak na jednym spotkaniu. Po zajęciach Zofia Król przekaże szereg wskazówek i tropów, jak dalej rozwinąć wymyślone historie, a następnie, po warsztatach, skonsultuje ich ostateczny kształt z autorami.

Na drugi ogień pójdzie esej. Na zajęciach z laureatem nagrody Nike, Markiem Bieńczykiem, będzie można dowiedzieć się, jakimi prawami rządzi się ten niełatwy gatunek. Jak wygląda dobrze skonstruowany esej? Co możemy wydobyć z obserwacji pojedynczych, zwyczajnych przedmiotów? Jak umiejętnie zakończyć tekst? Na te i wiele innych pytań prowadzący odpowie podczas dwudniowych warsztatów, na które zapraszamy 8 i 9 marca.

13 kwietnia uczniowie liceów będą mogli wziąć udział w zajęciach „Podstawy pisania z Anną Cieplak”, autorką m.in. Ma być czysto oraz Lat powyżej zera. Nie będą to warsztaty o tym, „jak dobrze pisać” czy „w jaki sposób pisać”, ponieważ nie istnieje uniwersalna metoda, która pozwalałaby uniknąć schematów i uproszczeń. Zamiast tego porozmawiamy m.in. o tym, jak można konstruować bohaterów literackich i jakich błędów należy unikać w pisaniu.

Kolejnymi wykładowcami kursu są Łukasz Orbitowski i Jakub Żulczyk, którzy przez dwa weekendy będą uczyć storytellingu. Warsztaty odbędą się 25-26 maja i 8-9 czerwca. Nasi prowadzący pokażą, jak stworzyć krwistą opowieść, nasączoną esencją narrację, od której nie można się oderwać. W ramach dwóch intensywnych weekendów pisarskich uczestników czeka seria praktycznych ćwiczeń opartych na budowaniu trzech najważniejszych elementów opowieści: bohatera, fabuły i świata przedstawionego.

Czerwiec upłynie pod znakiem reportażu. 1, 2, 16, 23 i 30 czerwca warsztaty będą prowadzić reporterzy „Tygodnika Powszechnego” – Anna Goc, Katarzyna Kubisiowska i Marcin Żyła. Temat reportażu, rozmowy z bohaterami i ich opis, praca na źródłach, dokumentacja tekstu oraz warsztat językowy – to najważniejsze zagadnienia, które będą zgłębiać uczestnicy podczas spotkań.

Pierwsze zajęcia będą poświęcone szukaniu inspiracji i dobrych tematów. Marcin Żyła opowie także, jak wygląda praca korespondenta w terenie oraz o tym, jak etycznie pisać o wielokulturowości czy uchodźctwie. Jak znaleźć i pokazać głównego bohatera? W jaki sposób go portretować? Jak z nim rozmawiać? Na te pytania odpowie Anna Goc. Z kolei Katarzyna Kubisiowska przeprowadzi intensywny trening słowotwórczy, dzięki któremu uczestnicy nauczą się, jak swobodniej opowiedzieć swoją historię.

„Wolnym strzelcom”, którzy wolą pracować we własnym tempie, polecamy Kurs Online, który można znaleźć na naszej stronie: http://pisz.miastoliteratury.pl/kurs-online/. Podręcznik, wideoporady i serie ćwiczeń – to wszystko czeka na literackich śmiałków, którzy chcą spróbować swych sił w pisaniu.

Pięć miesięcy nauki o krytyce literackiej

 

Wszystkim tym, którzy chcą zostać recenzentami, polecamy czteromiesięczny kurs krytyki literackiej. Rozpocznie się 30 marca, a zakończy 13 lipca.

Zajęcia poprowadzą krytycy i redaktorzy: Maciej Jakubowiak, Anna Kałuża, Zofia Król, Monika Ochędowska, Adrian Stachowski, Olga Wróbel oraz Paulina Małochleb. 

 

W ciągu ponad 60 godzin warsztatów będzie można dowiedzieć się m.in. jak powinna wyglądać kompozycja recenzji literackiej, jak prowadzić dobrą polemikę, jakie błędy najczęściej zdarzają się młodym krytykom i jak wypracować swój własny styl. Uczestnicy będą dyskutować o krytyce i promocji w mediach społecznościowych, a także intensywnie przećwiczą swój warsztat redaktorski. Po każdych zajęciach na uczniów będzie czekało kolejne zadanie – napisanie tekstu, który następnie zostanie omówiony przez ekspertów i zredagowany.

Warunkiem wzięcia udziału w kursie jest wysłanie na adres pisz@miastoliteratury.pl krótkiego biogramu oraz autorskiej recenzji (max. 5000 znaków ze spacjami) jednego z następujących tytułów:

  • Zdrój, Barbara Klicka
  • Psy ras drobnych, Olga Hund
  • Historia przemocy, Edouard Louis, tłum. Joanna Polachowska.

Termin nadsyłania zgłoszeń mija 8 marca.

Warsztaty przeznaczone są dla osób mających już doświadczenie krytycznoliterackie, a także planujących dopiero rozpocząć pisanie o literaturze. Obejmują osiem sobotnich spotkań.

****

Więcej informacji o zajęciach, sprzedaży biletów oraz szczegółach zapisów: www.pisz.miastoliteratury.pl.

Kurs Kreatywnego Pisania Krakowa – Miasta Literatury UNESCO jest realizowany w ramach programu wsparcia debiutów literackich w Krakowie, do którego należy również Nagroda Conrada przyznawana dla najlepszego debiutu literackiego minionego roku.

KONCERT Sasha Boolev w Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki

0

sascha copy 300x212 - KONCERT Sasha Boolev w Centrum Kultury Dworek BiałoprądnickiKONCERT – Sasha Boole – 21 lutego 2019, godz. 20:00 – Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki – Piwnice – Ul. Papiernicza 2, 31-221 Kraków

Dwa lata temu zagrał trasę w całej Europie (od Mołdawii po Islandię), wiosną 2017 roku dał 24 koncerty w 24 godziny w 24 miejscach (akcja miała miejsce w Łodzi, koncerty odbyły się w klubach, ale też na dworcach, w domach dziecka, szpitalach, przedszkolach i rozgłośniach radiowych).

Wiosną 2018 roku został członkiem zespołu Me&That Man i jest obecnie drugim obok Nergala wokalistą kapeli.

Sasha Boole nie zatrzymuje się choćby na chwilę i tworzy swoją własną legendę. I tak jest od trzech lat, kiedy po raz pierwszy przyjechał do Polski…

To jeden z najbardziej aktywnych przedstawicieli ukraińskiej sceny alternatywnej. Gra country i folk zmieszane z whisky, ciekawymi, budzącymi emocje opowieściami oraz ciągłą podróżą. Lubisz Boba Dylana, Johnny’ego Casha albo Neila Younga? Prawdopodobnie polubisz też Sashę. W ciągu trzech ostatnich lat ten trubadur zagrał w Polsce ponad 200 razy! Latem 2017 roku wydany został trzeci album artysty „Golden Tooth”. Artysta dostał też pierwsze zaproszenia na festiwale oraz występy w innych krajach.

Strona artysty: www.facebook.com/sashabooleofficial

Posłuchaj muzyki: www.sashaboole.bandcamp.com

Wydarzenie na facebooku:

https://www.facebook.com/events/2080656195360547/