Adam Hall, który jest utalentowanym trębaczem, wokalistą i kompozytorem z Perth w Australii i leaderem zespołu “Adam Hall & The Velvet Playboys “. Zespól stał się instytucją sceny muzycznej Perth i jest znany ze swoich porywających występów na żywo, co wynika w szczególności ze szczerej pasji i nieposkromionej energii, która udziela się słuchaczom podczas koncertów. Adam wraz z zespołem wyruszają w trasę koncertową która obejmuje Europę, między innymi Niemcy, Budapeszt, Francję, Belgię i zagrają koncert na żywo w Krakowie w Piec Art 28 – 29 Lipca 2019.
Dołącz do wydarzenia na FB – https://www.facebook.com/events/2763770110361244/
Więcej info i bilety na stronie klubu – https://piecart.pl/koncerty
Obok Adama (wokal, trąbka) zespół tworzą jedni z najlepszych muzyków w Australii Zachodniej, w tym:
Mark Turner – gitara
Anthony Dodos – puzon
Bronton Ainsworth – perkusja
Kate Pass – kontrabas
Adrian Galante – instrumenty klawiszowe
Adam zaczął grać w 1990 w wieku dziesięciu lat, a później studiował w Berklee College of Music w Bostonie, USA. Adam jest także kompetentny w graniu puzonu, saksofonu altowego, fortepianu, eufonium, mellophonium, trochę basu i perkusji. W swojej wczesnej karierze Adam grał na olimpiadzie w Sydney i był artystą w Southbridge Jazz Club w Singapurze. Pracował z wieloma talentami, między innymi: James Morrison, Don Burrows, 45-letnim byłym liderem zespołu Count Basie Orchestra – Frankiem Fosterem, z Shirley Horn zespołem, Vanessą Amorosi i Grace Knight. Od tego czasu Adam zagrał w wielu trasach koncertowych w Europie i wielu miastach na świecie, m.in. w Singapurze, Bostonie, Nowym Jorku, Nowym Orleanie i Los Angeles. Występował w całych Niemczech w Jazzclub Rheingau, Yorckschlösschen, Ratskeller Köpenick i Rhein River, grał w Rockin ‘Race Jamboree w Hiszpanii i Metropol w Wiedniu. Adam gościł w Merry Bebop Jeremy’ego Monteiro w 2013: A Jazzy Christmas i wystąpił w premierze Berne Jazz & Blues Sessions w Szwajcarii w 2014 z Lillian Boutte i członkami Lincoln Center Jazz Orchestra, w 2015 otworzył dla UB40 i Nile Rodgers, odbył obszerną trasę koncertową do Hong Kongu i wyprzedał koncerty w SingJazz w Singapurze. Adam Hall pojawił się na Bluesin’ The Groove albumie w 2013 r. „Mess Around” który wygrał Blues Album of the Year w Niemczech i zajął 5 miejsce na międzynarodowej liście.
Repertuar zespołu jest zakorzeniony w muzyce jazz i blues, rytmy z lat 40. i 50., od artystów takich jak Ray Charles, Frank Sinatra, Louis Prima, Sammy Davis Junior, Harry Connick Junior, Jackie Wilson, Chuck Berry i The Blues Brothers. Zawiera również dużą bibliotekę oryginałów Adama Halla i unikalne aranżacje, które można znaleźć na ich albumach wymienionych poniżej. Albumy „Adama Halla & The Velvet Playboys” są dostępne na iTunes i CD Baby.
I’ve Got News For You (2007, feat. Big Jay McNeely)
When It’s Party Time Down South (2011, feat. Richard Jackson and Rick Smith)
It’s You, It’s Me (2012, feat. Jessie Gordon)
The Rhythm Spectacular – The Music of Beyoncé (2014, feat. Jessie Gordon and Yara Neto) (wyprzedane 7 nocy z rzędu)
With You (2016 – full length release)
„Adam Hall & The Velvet Playboys” był nominowany do nagrody Best Jazz Act w West Australian Music Industry Award w 2010 i był hitem na najważniejszych festiwalach i imprezach w Australii: The Great Southern Blues Festival Narooma (NSW), Wintersun (Qld), MLX (VIC), Alice Springs Cup Ball (NT), Fairbridge Folk Festival, Shinju Matsuri Pearl Festival i Bridgetown Blues. W 2008 koncertowali z legendarnym amerykańskim saksofonistą Jazzu i Bluesa Jay’em McNeely i grali koncerty z legendami Sylem Johnsonem i Betty Harris, a także otwierzyli dla artystów takich jak UB40 i Nile Roger. Wystąpili w całej Europie w 2013, grając w Blue Note (Osnabruck, Niemcy), Aachner Vieher (Kolonia, Niemcy), Grand Blues Jam (Bergkamen, Niemcy), Vienna Blues Festival (Austria), Les Caveau de Augustins (Bayonne, Francja), Rockin Race Jamboree (Hiszpania), Le Groot Verlof (Belgia), Benenwerk (Belgia), Red Ballroom (Berlin), Blue Note (Drezno), Bergmannstrassefest (Niemcy), Sultan Jazz Club (Singapur), Maritime Museum (Hong Kong), Hyatt (Hong Kong), United Exchange Square (Hong Kong) i City Concert Hall (Hong Kong).
Nagrody
Nominacja do nagrody Best Jazz Act w West Australian Music Industry Award 2010
2012 WAMI Award Jazz finalist
2013 Bluesnews Poll 2013 Zwycięzca BEST ALBUM (Krajowy – Niemcy)
2013 Bluesnews Poll 2013 5 miejsce ogólnie (Międzynarodowe)
2014 Zdobywca nagrody Fringe World Music (Zachodnia Australia)
2014 2nd Runner up of the Fringe World Music Award
Nominacja do nagrody Fringe World Music Award 2017
Nominacja do nagrody Fringe World Music Award 2018
Opinie
Jak powiedział Louis Prima: „Chcemy po prostu grać ładną muzykę dla ludzi”
„Powiedziano mi, że jazz jest muzyką otwartą, zaprojektowaną dla otwartego umysłu. Nie zdajemy sobie sprawy z magicznego potencjału jazzu, dopóki nie usłyszymy dynamicznego dźwięku, jakim jest Adam Hall i the Velvet Playboys” – West Australian
„Jest pewien młody człowiek w srebrnym garniturze na co dzień w świetle reflektorów, ręka w kieszeni, druga trzyma trąbkę, jak kiedyś znałeś Louisa Armstronga, poznasz Adama Halla. – Noz.de (German)
„Irresistable” – Gerd Wieben, Blue Note Germany
„Ta bluesowa wersja jest wizytówką wspaniałego grania na trąbce Adama, pracy tłumu. Adam z Velvet Playboys pokazuje swoje umiejętności i wszechstronność, rejestrując różne nastroje jazzu, bluesa i skoków R&B”. – recenzja Let’s Boogaloo, Grand Blues Jam Garbsen Hanover
„Mogę dodać do listy wybitnych australijskich bohaterów jazzowych, Adama Halla i Velvet Playboys” – scena australijska
„Nowoczesny swingowy zespół z płomieniem i energią absolutnie urzekający publiczność przez całą noc” – The Yum List, Malaysia
„Niestrudzony, wyluzowany – szczerze mówiąc magiczny” – recenzja Satisfied CD, Neville Cohn (pisarz dla Zachodniej Australii)
„Adam Hall, niestrudzony trębacz, kołyszący i falujący do rymów, które były wyraźnie zaproszeniem dla wszystkich innych w teatrze, by wstali z miejsc i poddali się muzyce” Neville Cohn (główny pisarz dla West Australian)
„Obfity dobry humor, wysokie standardy muzyczne – i jednoznaczna akceptacja publiczności. Na scenie i poza nią, z wielką magią keyboardu i mnóstwem bogato stylowych prac na puzonie” Neville Cohn (główny dla West Australian)